- الحمدان، عبد الله؛ وأخرون. (1432هـ). "قیاس العوامل المؤثرة على اتخاذ القرار الشرائی عبر الإنترنت للمستهلک فی البیئة السعودیة"، رسالة ماجستیر غیر منشورة. الریاض: جامعة الملک سعود.
- الصمیدعی، محمود جاسم؛ وردینة عثمان یوسف. (2007). سلوک المستهلک. الأردن، عمان: دار المناهج.
- القحطانی، سالم؛ وأخرون. (2010). منهج البحث فی العلوم السلوکیة. الریاض: المطابع الوطنیة الحدیثة.
- مصلحة الإحصاءات العامة. (2013). المسح الدیموغرافی.
- دودین، بشار محمود. (2010). الإطار القانونی للعقد المُبرم عبر شبکة الإنترنت. عمان، الأردن: دار الثقافة.
- سویدان، نظام. (2010). التسویق المعاصر. عمان، الأردن: دار الحامد للنشر والتوزیع.
- هیئة الاتصالات والمعلومات السعودیة. (2012). مؤشرات الاتصالات وتقنیة المعلومات، الربع الأول، مایو.
- ALGhamdi, Elham and Derek Reilly. (2013). Social Media Business in Saudi Arabia. Canada: Dalhousie University.
- AlMaghrabi, Talal and Chares Dennis. (2012). “Driving Online Shopping: Spending and Behavioral Differences among Women in Saudi Arabia”, International Journal of Business and Science and Applied Management, Vol. 5, Issue 1, pp. 31-47.
- AlMotairi, Mohammad. (2012). “Social Media Marketing (SSM) and Business Organizations: Findings from the latest SMM Survey”. International Review of Management and Business Research, Vol. 3 Issue.1, pp.492-497.
- AlMowalad, Areeg and Lennora Putit. (2013). “Factors Influencing Saudi Arabian Women's Shopping Behavior in Online Purchase Activities”, Journal of Emerging Economies and Islamic Research, Vol. 1, No. 2, pp.1-13.
- Bashir, Adil. (2013). “Consumer Behavior Towards Online Shopping of Electronics in Pakistan”, MBA Thesis. Pakistan: Seinajoki University of Applied Sciences.
- Boyer, Ken; John Olson and Eric Jackson. (2001). Electronic Surveys: Advantages and Disadvantages over Traditional Print Surveys. US Michigan State University.
- Delafrooze, Narges. (2009). “Factors Affecting Students’ Attitude toward Online Shopping”, African Journal of Business Management, Vol. 3, No. 5, pp. 200-209.
- Goor, Marionaan't. (2012). “Instamarketing: A Content Analysis into Marketing on Instagram”, Master's Thesis. Amsterdam, University van Amsterdam.
- Lee, E. (2013). “Impacts of Social Media on Consumer Behavior. Decision Making Process; Master´s Thesis; Turku University of Applied Sciences; May 2013.
- Leonard, K. Lori. (2011). Attitude Influencers inC2C E-commerce: Buying and Selling. University of Tulsa.
- Napompech, K. (2014). “Factors Driving Consumers to Purchase Clothing through E- commerce in Social Networks”, Journal of Applied Science, Vol.14, No.17, pp. 1936-1943.
- Pollach, Irene. (2005). “Trust, Quality and Motivation in Consumer – to – Consumer Interactions on the WWW”. Idea Group Publishing (pp. 425 – 429).
- Shergill, Gurvinder S. and Zhaobin Chen. (2005). “Web-based Sopping: Consumers’ Attitudes towards Online Shopping in New Zeeland”, Journal of Electronic Commerce Research, Vol. 6, No. 2, pp. 79-94.